ראשי

עקרונות להחתלה יעילה *

מחפשים מתנה ערכית לחגים? – עכשיו, ספטמבר 2023, במבצעי רשתות הספרים בישראל!

ספר: אישה צעירה לבדה מול הנאצים, זווית לא יהודית על המחנות וההשמדה בשואה. לפרטים נוספים: https://did.li/irenago

מי זאת אירנה גוּט? ברב מכר עולמי מעורר השראה על חסידת אומות העולם הצעירה שהצילה יהודים תחת אפם של הנאצים מובא סיפורה. זווית לא יהודית על גבולות הרשע ואיך חמלה וטוב לב יכולים להם. איך היא עשתה את זה? מאין התעוזה? כל הפרטים בפנים. למידע נוסף IN MY HANDS Memories of a Holocaust Rescuer by Irene Gut Opdyke with Jennifer Armstrong

יש לכם תינוקות וילדים לא גמולים בבית? קרה לכם שהחיתול כמעט יבש אבל הקקי ברח מהצד? המונח "קקי גב" אומר לכם משהו? אז אולי יעניין אתכם מחקר שערכתי לצורכי הפרטיים. בכל פעם שדלף קקי אל מחוץ לחיתול של מי מילדי ניסיתי להבין למה, והאם הייתה לי אפשרות למנוע את זה.

התשובה, ברוב המקרים: כן! אפשר למנוע דליפת קקי.

התוצאה: קקי דלף מחיתולי ילדי כשלא אני החלפתי להם (או אם החיתול היה באיכות ירודה).

המסקנה: אנשים רבים מדי לא יודעים איך להשתמש בחיתול באופן יעיל, וחבל. כי זה ממש ממש קל!

האשמה: אולי על כתפי יצרניות החיתולים, שלא מסבירות. אבל מה זה משנה? את הכביסה אנחנו עושים…

אז בבקשה, מוגש כשירות לציבור:

קקי

1) לפעמים אני רואה ילדים עם חיתול מלא בפיפי, כמעט כמשקל גופם. כמעט נגרר על הרצפה מרוב כובד. גם לי לא תמיד מתחשק להחליף לילד שלי. אבל יש לזכור: חיתול מלא בפיפי אינו סופג טוב, כי לא נשאר בו מקום. אם יגיע קקי במקרה כזה, וקקי מגיע פעמים רבות עם פיפי, אז הקקי יזלוג ללא בעיה ובלית ברירה החוצה. כלומר: אם אתם יודעים מתי הפעוט אמור לעשות קקי – לשיקולכם אם להחליף חיתול מלא בפיפי או לא. אם אינכם יודעים מתי הוא אמור לעשות – כדאי להחליף. במקרה שלי, אחד מילדי היה עושה קקי על הבוקר. משום כך, עם הציוץ הראשון הייתי מחליפה לו, כדי שהקקי ייעשה בחיתול ריק, ולא בחיתול מלא פיפי מכל הלילה.

2) האמרה הפנימית – האמרה הפנימית נועדה "לתפוס" את הקקי, שלא יגלוש החוצה. מעין גבול, כיס, גדר חיתולית. הבעיה היא אחת משלוש: או שהגדר הזאת דבוקה, לפחות חלקית, למשטח הסופג של החיתול, או (לפעמים גם) שהיא מתקפלת לצד ההפוך בעת ההחתלה, או, ונגד זה אפשר רק לקנות חיתולים אחרים, האמרה הפנימית רופפת. בכל אופן, כדי למקסם את יעילות תפקיד הגדר יש לעשות שתי פעולת:

  • להעביר אצבע בין האמרה הפנימית לבין המשטח הסופג של החיתול כדי להפריד אותם זה מזה.
  • לוודא כי בעת ההחתלה וסגירת החיתול האמרה פונה כלפי פנים ולא כלפי חוץ, אחרת היא לא תשמש כגדר.

3) האמרה החיצונית – הילדים שלי חוזרים הביתה לא אחת מהגן כאשר האמרה החיצונית מקופלת פנימה, בכיוון שבו אמורה להיות האמרה הפנימית. האמרה החיצונית תפקידה להגן על הבגד. היא לא ליופי או למתיקות, יש לה תפקיד חיוני במקרה שקקי הצליח לעבור את האמרה הפנימית. נכון, היא נראית קטנה, אבל היא יעילה מאוד, והיא נותנת עוד כמה דקות של חסד שבהן אפשר להחליף את החיתול לפני שהקקי מגיע לבגד (ישנם חיתולים טובים עם אמרה חיצונית קטנטנה, הם עדיין טובים משום שהאמרה הפנימית יוצרת כיס גדול על חשבון האמרה החיצונית). וגם אם הגיע הקקי לבגד – הרי שהגיע הרבה פחות ממנו. מניסיון. כמו כן:

  • האמרה החיצונית מונעת מקקי להתגלגל/ליפול/לזלוג למשטח ההחתלה, אם איננו יכולים לסגור את החיתול כראוי מיד.
  • יש לעתים שהאמרה מתגלגלת פנימה אף שהוצאנו אותה, בעיקר אם התינוק רזה למדי. כדאי לוודא שהיא בחוץ.

4) קו האמצע – החיתול צריך לשבת באופן מאוזן על הגוף. כדאי לבדוק מראש איזה ציור יש במרכז החיתול, ולהביא את רצועות ההדבקה למרחק שווה מהציור המרכזי. גם אם נדמה לנו שלשם כך אנחנו צריכים למשוך חזק בצד אחד בעוד הצד המקביל רפוי. לאחר הדבקת הרצועות אפשר ורצוי לסדר את החיתול מאחור כך שהמתח ברצועות יהיה שווה. אם לא עושים זאת, והחיתול מודבק באופן לא סימטרי, מקבלים מצב שבו חצי חיתול נשאר יבש מקקי וחצי קקי גולש למכנסיים. מיותר לגמרי.

5) קקי גב – אצלנו כבר אין חיה כזאת. לאחר ההחתלה, בעיקר אם זה פעוט שזז במהלך ההחתלה אך לא רק, מושכים את החיתול באזור הגב כלפי מעלה. לא צריך להגזים בפעולה, אבל כן צריך להרימו כדי שישב טוב, באזור המותן. אל דאגה! זה לא אמור ללחוץ על שום דבר אם מסדרים את החיתול לפי סעיף 11. לאחר מכן מומלץ לסדר את האמרות, הפנימית והחיצונית, על ידי משיכה קלה של החיתול מהגוף והנחתו בטבעיות. גם לכך הסבר להלן בסעיף 11. רמז למקום ה"נכון" לחיתול הוא בצורת החיתול. החיתול מעוצב כך שהחלק שנדבק למדבקות והחלק עם המדבקות יקיפו את רגלי התינוק כמעטפת חלקה. אם יש קמטים – צריך להרים עוד קצת.

6) על החיתול לשבת על התינוק באזור המותן. אם לאחר ההחתלה החיתול גולש אל קו "החריץ", ייתכן שיש להדק יותר את סגירת החיתול. הפעילו שיקול דעת, שלא ילחץ אך שיישאר במקום.

7) אצל תינוקות ממש קטנים אפשר לקפל את גב החיתול פעמיים ליצירת "כיס". לא עשיתי זאת בעצמי, אך ראיתי חברה עושה כך, וזה נראה לי מעולה.

פיפי

8) אם החיתול די יבש ובכל זאת נזל פיפי, יכולות להיות לכך סיבות שונות. לאחת מהן מצאתי פתרון, לאחר שהבנתי את מקור הבעיה. הבעיה הייתה שהלבשתי את בני בבגד גוף שאמנם היה למידתו, אך על גבול הקטן מדי. הוא היה קטן מדי ללילה שלם. גיליתי שאם החיתול "מתקפל" כתוצאה מבגד הגוף, יעילות הספיגה שלו יורדת, כנראה משום שאופן פיזור השתן אינו לפי הוראות היצרן. לכן, כאשר משכיבים לישון, יש לעשות זאת עם בגד שיושב על הגוף ברפיון, בגד גדול דיו שלא לקפל את החיתול. במהלך היום אפשר לקפלו קצת, שכן מחליפים חיתולים לעתים תכופות יותר.

9) אם ילדכם גדול למדי ביחס למידת חיתולו, אפשר לשקול ולבחון את הרעיון הבא למשך כמה לילות: להשתמש בחיתול גדול יותר.

10) בימי הסתיו בעיקר, וגם בחורף, לפעמים נדמה שהחיתול לא סופג מספיק. אם אתם יודעים שהחיתול במידה המתאימה, מומלץ להלביש את הפעוט בפיג'מה חמה יותר.

סימנים אדומים בירכיים הפנימיות

11) אין סיבה שתהיה לפעוט אדמומית על הירכיים הפנימיות, שכן החיתול לא אמור להיות על הירכיים, אבל פעמים רבות יש, משום שיש אנשים שנדמה להם שחיתול אמור לשבת על הגוף כמו מכנסי בוקסר. אבל לא: חיתול אינו מכנסונים אלא, אם כבר, תחתוני טנגה. על ידי קיפול רגלי התינוק כך שהברכיים לצדדים וכפות הרגליים יחד, ואז הרחקת החיתול מעט מגוף התינוק והנחתו תוך שחרור עדין כך שיתיישב באופן טבעי במקום החיבור של הירך והמפשעה, לא צפויה להיות אדמומית בירכיים. פעולה זו יש לעשותה בעדינות, וכדאי לעשותה גם לאחר שמסדרים את החיתול מאחור למניעת קקי גב (סעיף 5) כדי שלתינוק יהיה נוח יותר. *** באופן זה שבו הברכיים לצדדים וכפות הרגליים ביחד אפשר לראות אם החיתול משוחרר באזור המפשעה, דבר שיכול לקרות בעיקר כאשר התינוק רזה. אם החיתול רפוי – כדאי להרימו עוד קצת באזור הגב ולהדק.

אם גיליתם משהו נוסף ותרצו לשתף בו, אנא כתבו לי ואשמח להוסיפו: yaelzz@gmail.com

בתקווה שאוסיף תמונות בזמן הקרוב,

תודה, וגדילה מאושרת וקלה עם ילדינו  🙂

באשר לשפתם של תינוקות, מגיל לידה והלאה, אני ממליצה להכיר את שיטת דנסטן. ומומלץ לא להתמהמה, ולהכיר אותה לפני גיל שלושה חודשים.

ובאשר לשפתם של ילדים, אתם מוזמנים לקרוא את העמוד החדש שכתבתי: דמיונות ושקרים בשפת הילדים.

* לעוקבים אחרי – עמכם הסליחה. אין לי מקום אחר לפרסם בו, שבו אני יכולה להמשיך ולשנות את התוכן כשאני מגלה דבר חדש בעניין.

ספר: אישה צעירה לבדה מול הנאצים, זווית לא יהודית על המחנות וההשמדה בשואה. לפרטים נוספים: https://did.li/irenago

מי זאת אירנה גוּט? ברב מכר עולמי מעורר השראה על חסידת אומות העולם הצעירה שהצילה יהודים תחת אפם של הנאצים מובא סיפורה. זווית לא יהודית על גבולות הרשע ואיך חמלה וטוב לב יכולים להם. איך היא עשתה את זה? מאין התעוזה? כל הפרטים בפנים. למידע נוסף IN MY HANDS Memories of a Holocaust Rescuer by Irene Gut Opdyke with Jennifer Armstrong